Bli medlem i Träkvista Sjöscoutkår

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på, hos Träkvista sjöscoutkår får du scouting både på land och på vatten, i vått och tort och lär dig saker du har med dig för livet! I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Träkvista Sjöscoutkår antingen när du fyller 6år eller 8år. Du börjar då antingen som familjescout med dina föräldrar respektive direkt som spårarscout. Från spårarscout blir du sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du sedan också vara och det är hela livet!

Läs mer om våra avdelningar här:  Avdelningar

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Är du mellan 8-9 år?

Det startar varje höst en eller två nya avdelningar och intresset för att börja som scout är stort så se till att sända in en intresseanmälan!

Är du äldre än 9 år? Kom då till vår kår och testa scouting

Du är välkommen att skicka in en intresseanmälan via formuläret nedan. Så fort det finns möjlighet hör vi av oss så du kan komma på ett möte och testa på scouting.