TräSjö-gården

Träkvista Sjöscoutkårs scoutlokal i Ekebyhovsdalens östra ände strax norr om skidbacken.

Adressen är Bryggavägen 129 och det ligger mitt emellan Ekerö Centrum och Jungfrusunds Marina. Närmaste busshållplats är Ekebyhovsbacken. Kommer du med bil parkerar du bäst på den stora parkeringen nedanför skidbacken och inte framför huset.

Huset består av två delar/flyglar, den ena flygeln kallar vi Träsket och där bedriver vi det mesta av vår scoutverksamhet.
Den andra flygeln kallar vi för Suset och den används för scoutverksamhet men den är även möjlig att hyra av föreningar, företag eller privatpersoner.

Barris

kårens sjölokaler hittade i viken mellan Ekerö och Gällstaö

Vår brygga och båthus är 200 meter från scouthuset och här har vi våra båtar, kanoter och optimistjollar!