Great_Sand_Dunes_NP_1

Sand(t) 2014

Alla scouter det är nu bekräftat att det är Sand(t). Det blir ett läger i sommar. Vi kommer bege oss till Vindalsö och njuta av Stockholms skärgård. Det är en underbar ö där man bor nästan direkt vid  sandstrand omgiven av vacker natur och skärgårdsklippor.

Det kommer inte vara tillåtet att medföra nötter till lägret, undvik även produkter innehållandes spår av nötter.
Vid frågor kontakta lägergruppen.

Den 6-12 juli (Spårare 9-12 juli) kommer vi att vara iväg. Träkvista Sjöscoutkår hyr hela anläggningen så vi kommer att kunna skapa en riktigt fin kårgemenskap och det kommer vara en hel del sjönära aktiviteter då vi har Tvåkronor, Optimistjollar och Kanoter och till och med bastu till vårt förfogande.

[bifogade-filer]

Lägertidning

Vår eminenta lägertidning Ferdinand är självklart på plats och ger oss de senaste uppdateringarna.

Läs Läger Ferdinand här »

Vindalsö

På S:t Georgsdagen 1944 fick Scoutförbundet, i donation av Axel Hirsch, ett markområde på Vindalsö för sjöscoutverksamhet. Sedan dess har verksamheten utvecklats och det finns ett antal hus och båtar.

Läs mer om Vindalsö »

Packning

Vad ska jag ha med mig? Få lite hjälp med packningen med våra packningslistor! Tänk på att även om det är sommar kommer ni vara ute och sova i tält, det kan bli kallt när solen är i moln och det blåser! Vi ska dessutom segla mycket, så vattenavvisande kläder kommer behövas.

Packningslistor »

Anmälan

Preliminärnmälan görs genom att fylla i blanketten. Definitivanmälan görs genom att sätta in 500 kronor på BG 5038-6234, Träkvista Sjöscoutkår. Inbetalningen ska göras senast 31/3. Märk med: Förnamn Efternamn, avdelning, Sand(t) 2014

Anmälningsblankett »